PPC na Facebooku – workshop v bodech

Asi nepřínosnější částí programu na Marketing festivalu 2013 pro mě byl workshop od Zdeňka Lince marketingového manažera ve Slevomatu, který si vzal na paškál PPC na Facebooku. A bylo to pojato opravdu prakticky, cíleně a pokročile. Jelikož sám reklamy na Facebooku nevedu (pro naše projekty je zpracovává Honza, chtěl jsem se spíše zorientovat v tom, co je možné. Níže uvádím v bodech, co mě zaujalo (bez záruky, možná tam budou nepřesnosti:)

 

– nedávná novinka – díky audiences se dá cílit reklama přímo na konkrétní uživatele, definované jejich e-maily (ty nahrajete v CSV), tzn. cílíte přímo své zákazníky či jejcih přátele! Pro mě zásadní novinka, pokud máme openrate newsletterů kolem 20%, můžeme naši akci vtlačit stejným zákazníkům reklamou na Facebooku

display reklama (za zobrazení) je málo využívána, dá se dostat na cenu 1,5 EUR za 1000 zobrazení

– Facebook pro firemní stránky potlačuje význam fanouška ve vlastní fanpage, snižuje se reach zdarma do vlastních fanpages, na druhé straně se dá se správným cílením zamířit se 1 EUR až 6000 fanoušků konkurence

– Zdeněk zmiňoval tzv. falešné posty na Facebooku – snad jsem to pochopil tak, že pokud máte 200 000 fans, tak je výhodnější dát 5-6 testovacích příspěvků, defaultně je skrýt a promovat placenou reklamu  za 1 EURO / variantu svým fanouškům, podle úspěšnosti se potom vybere ideální varianta, která se zobrazí jako post všem

Promoted Post je spíše méně výhodnou formou reklamy, souvisí to s tím, jak Facebook nabídl tlačítko Boost post pod každý příspěvek

– cca 5000 Kč měsíčně jde na promo samotné stránky (…vašemu příteli se líbí Slevomat…) jako podpora přirozeného růstu lajků, jinak se rozpočet na PPC Facebooku pohybuje měsíčně v nižších statisících Kč

– ve Slevomatu se cílí hlavně na ženy (70% nakupujících), kde vychází dobře ROI

– ať se snažíte vymýšlet různé varianty reklamních textů, vždy se vrátíte k osvědčeným příslovcům krásné / skvělé / nadherné / přírodní 🙂



847 x zobrazeno

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *