moje nápady na startupy II.

Líbil se mi článek Robina s nápady pro startupy. Kouknul jsme se do šuplíku a zjistil, že mám taky několik, ke kterým se asi nikdy nedostanu. A vlastně budu rád, pokud by je někdo zkusil.
Možná to může být inspirace pro někoho, kdo chce startupovat, ale zatím neví s čím 🙂 A hned se může přihlásit do dalšího kola StartupYardupřihlášky jsou do 7.1. a s některým teamem se uvidíme na tour po Sillicon Valley!

Moje (zatím bezcenné) nápady:

easy app pro notifikace

problém?
Proč mi holič, lékař nebo krejčí občas nepošle e-mail, že bychom se už měli zase potkat? Dneska nemají jak. Všichni se snaží sehnat nové zákazníky, ale péče o stávající je mnohem důležitější (a levnější). Pravidelné zasílání upozornění určitě potřebuje i někdo, kdo chce připomenout platby dluhé, nájmů apod.

řešení?
Jednoduchá služba na jednoduché potřeby něco a lá www.setcronjob.com. Nahrajete si kontakty, kterým chcete posílat pravidelné e-maily / emaily a nastavíte co kdy a komu se má posílat …něco jako opakující se událost v Google kalendáři, ale více customizované. Nepotřebujete CRM, stačí databáze zákazníků. Nahraju kontakty, dle skupin určím šablonové e-maily / sms a služba se postará o pravidelné zasílání, samozřejmě s možností odhlásit se.

Mobilní verze, bookmarklet pro Gmail, synchro s Google contacts. Propagace přes Google Apps Marketplace, Basecamp API apod.

peníze?
Třeba 9,90 USD/rok, premium účty s potvrzením doručení, bez capcha a s 20 sms zdarma, možnost dokoupení sms apod.

rizika?
Bude složité přesvědčit masu lidí, uvědomit si, že vlastně mají tuto potřebu – trošku se to překrývá se službami pro zpožďování a plánování emailů. Také pozor na spamovací služby.

wishlist

problém?
Při nákupech, hlavně vánočních, mě nebaví si ukládat dárky do bookmarků nebo si to někam zapisovat, ocenil bych jednu stránku, kde bych si uložil svůj nákupní seznam z více eshopů a měl ho všude k dispozici.

řešení?
Jedna stránka, kde budu mít uloženy věci, které si chci koupit, věci si do seznamu budu přidávat ručně pomocí URL, bookmarkletem a hlavně tlačítkem na detailu zboží „do seznamu“, které tam implementuje samotný eshop. Pomocí feedů z eshopů dokažu srovnat cenu, porovnat vlastnosti, upozornit, že dochází produkt skladem apod. Sharing seznamů mezi přátele, zasílání emaily apod.

Inteligentní návrhy, co bych mohl chtít koupit, a lá Fancy, repiny a lá Pinterest apod.. Připomínač narozenin lidí z mých kontaktů, Facebooku i s návrhem dárků na základě předchozích nákupů apod apod. Může se to posunout i do group giftů – http://www.thefancy.com/group-gifts. Eshopům by to mohlo poskytnout také zajímavé statistiky (např. vaše zboží je nejčastěji v seznamu s produkty eshopu XXX apod.)

peníze?
Lehké affiliate nebo placený režim pro eshopy a lá Heuréka, display reklama.

rizika?
Přesvědčit zákazníky o přínosu této služby, přesvědčit eshopy o implementaci buttonu na jejich stránky, případně placeném režimu. Riziko konkurence, musí být dostatečně odlišeno od službami typu Heruéka, Nuji apod.

mikroúschovy peněz

problém?
Nakupování v ČR trpí pořád obrovskou krizí nedůvěry, až na některé zavedené velké eshopy lidé nakupování nevěří a proto máme tolik dobírek a osobních odběrů. Pokud by měli určitou záruku či ručení při nákupu, benefitovaly by z toho obě strany.

řešení?
Vytvořit službu tzv. úschovy peněz při nákupu zboží z internetu. Příklad – kupuji pračku za 10 000 Kč, zaplatím předem, ne eshopu, ale uschovateli, který vyplatí peníze eshopu až v momentu, kdy se např. do 14 dnů neozvu, že zboží vracím nebo je tam jiný problém. V tom případě zůstávají peníze v úschově až do vyřešení dané věci. Uschovatel poté funguje i jako arbitr případných sporů. V košíku je to další položka – např. chcete ochranu vašich peněz formou úschovy za 49 Kč? ano/ne

peníze?
Malý poplatek od eshopu i zákazníka, ve velkých objemech zajímavá čísla. Hoodně hotovosti na účtech.

rizika?
Salesforce na eshopy, vybudování důvěry v lidech. Opět možnost přejetí velkým hráčem jako Heuréka. Právní problematika (úschova je výsostným právem advokátů a notářů).

UPDATE: nedávno něco podobného vzniklo – http://www.garantovanaplatba.cz ale v košíku jsem to ještě nikdy neviděl.

regionální servery

Pořád si myslím, že nikdo nevymyslel regionální portál verze 3.0, všechny stávající hrozně kopírují už překonaný model papírových novin (články, firmy, inzerce apod.) .. Chce to něco nového jako Facebook, nezaložený na síti přátel, ale regionální blízkosti. Podobný feed, který mi řekne, co se ve městě děje kolem mě s vazbou na geolokaci. Umožnit subjektům jako kino, klub, ale i firmám publikovat  novinky …všechen obsah získávat automaticky z jiných služeb (místa, akce vše existuje) nebo tvorbou obsahu uživateli. Propojit to s Foursquare, Twittery, Facebooky apod. Gamifikace, ambasadoři apod.

Dá se rozjíždět město po městě nebo nabízet jako whitelabel pro místní noviny, reklamní agentury atp., kteří by dokázali portál provozovat a propagovat místně. Ze zkušenosti vím, že i věci jako inzerci, práci nebo reality mají lidi pořád tendenci hledat spíše v místním deníku. Mluvím taky za server Trinec.cz, kde chodí 3000 lidí denně, tzn skoro 8% obyvatel (3nec má 40 000 obyvatel!) a vše co dělají je sledování inzerce a diskusního fóra. Pokračujte moduly s lokálními slevami, rozvozy jídel, realitami, autobazary od celorepublikových partnerů a nějaké $$$ se tam najdou..

hodnocení sportovců

Sport je čím dál větší byznys a vše, co dnes zůstane po odehraném zápase je výsledek a hrubé statistiky hráčů. Nikdo ale neví, jak který hráč právě hrál, kdo dobře bránil a kdo pomohl teamu jinak než góly a asistencemi. Podle mě existuje skupina lidí, kteří jsou do těchto čísel fanatici – třeba sázkaři.

Proč nehodnotit výkon hráčů (ale i trenérů a rozhodčích) přímo po zápase? Chci jako fanoušek vyjádřit svůj názor a třeba někdo, kdo zápas neviděl, bude rád za tento pohled. Představte si systém, který řekne, s kým se mu daří v obraně, vazbu jeho výkonu na výsledky mužstva apod. Odhadněte zda dá v příštím zápase góla, protože hraje dobře apod.

Slabinou je přímá monetizace – otázkou, zda je tam prostor pro premium účty třeba pro novináře, trenéry či sázkaře nebo by to bylo závislé pouze na affiliate se sázkovkama. Do toho pro uživatele gamifikace apod.

Přiznám se, to je projekt, který jsem svého času zkoušel s Morosystems na adrese www.hraci.info, ale nedokázal jsem tomu dát potřebnou energii a posun, protože jsem se věnoval více věcem najednou. Pokud by to ovšem rozjel někdo, kdo by se tomu věnoval s vášní a 100% nasazením, dá se to posunout daleko, i globálně. Já chci každopádně z iPhone hodonotit výkony hráčů snad po každém  zápase!:)

e-shop s dobrým jídlem

Ještě v Lunchtime impériu jsem měl budoucích to-do eshop pro jídlo. Nemyslím rozvoz jídel, jako spíše prodej kvalitních surovin. Inspirací byl server Foodzie.com, který se ale sloučil s Joyus a už je to jenom sekce, což je myslím škoda. U nás existuje Fler.cz, ale jídlo je tam zatím velice malou částí.

Idea je prodávat on-line suroviny s příběhem – maso farmářů, marmelády užasných babiček, rum z malé továrny na Kubě … svézt se na buzzech jako bio, fair trade apod. Projekt může hned fungovat přeshraničně, minimálně já bych si rád kupoval polské maso, slovenské sýry nebo rakouské pálenky.

Riziko může být spolehlivost dodavatelů (farmáři apod.), ale co si budeme říkat, i Makro má hodně věcí s těmito atributy 🙂 Jde jenom o správný mix, budování lovebrandu a masáží uvědomělých zákazníků. Jinak s tímhle vám pomoci nemůžu, je to dost blízko food delivery a na to mám no compete.

UPDATE: Prý se něco podobného už chystá…

affiliate soft

Pokud chcete provozovat vlastní affilate program, není moc alternativ. Dlouhodobě jsme využívali Post Affiliate Pro, který je ovšem šílený systém, co se týče funkčnosti a user friendly. Sice nějaké systémy vznikají, ale pořá je tam myslím prostor. V ČR se mi líbí affilbox.cz, nicméně chce to globální ambice.

Ve verzi 2 by to nemuselo být pouze pro vlastní partnery, ale mohlo by to také zprostředkovat provozovaným eshopům traffic / leady třetích stran.

_______________________________

Pokud vás něco zaujalo, přeji hodně štěstí v realizaci, prosím berte to jako tipy, každý projekt je sice o teamu a exekuci, ale některé myšlenky můžou mít fatální error, na který se příjde až časem. Většinu z těchto nápadů mám samozřejmě rozpracováno mnohem více, pokud by byl zájem, můžu nějakým menším způsobem také participovat, sám do toho ale určitě nejdu.

Samozřejmě 2 nápady, které mě poslední dobou zaměstnávají jsem zde nezveřejnil 😉



718 x zobrazeno

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *